مقالات

نحوه نگهداری گل رز جاودان شده

نگهداری گل رز جاودان

نحوه نگهداری گل رز جاودان 

در این مقاله میخواهیم شما را با نحوه نگهداری گل رز جاودان آشنا کنیم . رز جاودان شده هدایای عالی هستند، شما می توانید خاطرات خود را “حفظ” کنید و این گل ها به تلاش زیادی نیاز ندارند، بلکه فقط به نگهداری و اقدامات احتیاطی اولیه نیاز دارند. بیایید در زیر به نکاتی نگاه کنیم که به این سوال پاسخ می دهد که گل رز ابدی چقدر دوام می آورد؟

 رز جاودان را در داخل محوطه خانه نگه دارید

شرایط آب و هوایی متفاوت در خارج ممکن است تأثیر مخربی بر زندگی رزهای جاودان داشته باشد. شامل دمای بالا یا پایین، بادهای شدید، رطوبت بالا یا شرایط بسیار خشک و حتی حیوانات ولگرد یا حیوانات خانگی هستند که ممکن است بخواهند غذا بخورند یا فقط از آنها به عنوان اسباب بازی استفاده کنند. بهتر است گل های رز برای همیشه در داخل خانه نگهداری شوند.

رز جاودان را در یک مکان امن نگه دارید

برخی مکان‌ها در خانه‌های ما مانند آشپزخانه و دستشویی ممکن است رطوبت یا گرمای بیش از حد داشته باشند. گل رز جاودانه را نباید در این مکان ها نگهداری کرد. این گرما و رطوبت بیش از حد برای زندگی رزهای نگهداری شده مضر خواهد بود، بنابراین از نگهداری آنها در آنجا خودداری کنید. آنها را در اتاق نشیمن، اتاق خواب یا محل کار در دمای اتاق نگه دارید.

آنها را زیر نور مستقیم خورشید قرار ندهید

رزهای جاودان با کمک رنگ های طبیعی در طول فرآیند نگهداری دوباره رنگ می شوند. قرار گرفتن طولانی و منظم در معرض نور مستقیم خورشید ممکن است با گذشت زمان رنگ ها را سفید و محو کند. همچنین ممکن است گل رز را خشک کند و به همین دلیل گلبرگ ها ممکن است ترک بخورند. رزهای نگهداری شده را در نزدیکی پنجره ها یا منافذ دیگری که آنها را در معرض نور مستقیم خورشید قرار می دهند، قرار ندهید. بهتر است رزهای جاودان را در گلدان شیشه ای در سایه نگهداری کنید.

از تغییرات شدید دما اجتناب کنید

نگهداری گل رز در نزدیکی دریچه های AC، بالای شومینه های در حال کار، یا زیر مسیر مستقیم فن ها ممکن است به دلیل افزایش یا کاهش ناگهانی دما یا به دلیل جریان مستقیم و قوی هوا از فن ها به گل ها آسیب برساند. با قرار ندادن گل رزهای نگهداری شده خود در نزدیکی این اشیاء، اطمینان حاصل می شود که آنها از اثرات تغییرات دما رنج نمی برند و ظاهر زیبای خود را حفظ می کنند.

از اسپری کردن گل رز جاودان با آب خودداری کنید

به رزهای جاودان نباید آب پاشیده شود. این دوباره منجر به از دست دادن رنگ، ساختار و شکل آنها می شود. فقط گل رزهای نگهداری شده را در گلدان شیشه ای که در ابتدا وارد شده اند نگه دارید.

از اسپری کردن آنها با مواد شیمیایی خودداری کنید

با رعایت نکات فوق، آب را با اسپری های پاک کننده جایگزین نکنید. مواد شیمیایی موجود در اسپری‌های تمیزکننده حاوی مواد بالقوه مضری هستند که مطمئناً به گل‌های شما آسیب می‌رسانند.

گلبرگ ها را فشار ندهید، تا نکنید، یا له نکنید

رزهای جاودان  گلهای طبیعی و واقعی هستند آنها همان ظرافت رزهای تازه را دارند و همان قوانین مراقبت در مورد آنها اعمال می شود. درست مانند یک گل تازه. بهتر است گل رز را به جای بیرون آوردن و دست و پا زدن در ویترین های شیشه ای که در آن آمده اند نگهداری کنید. همچنین مراقب باشید که چیزی روی گل رز قرار ندهید.

هنگام تمیز کردن از لمس فیزیکی  گل جاویدان خودداری کنید

اگر گل های رز جاودان  شما به صورت باز یا حتی در یک نمایشگر نیمه باز نمایش داده شوند، گل ها مانند هر چیز دیگری کمی گرد و غبار جمع می کنند. برای اهداف زیبایی شناختی و برای طول عمر آنها باید به طور منظم تمیز شوند. بنابراین به جای اینکه آنها را با دست لمس کنید، یک برس نرم یا یک گردگیر گل مخصوص برای تمیز کردن آنها تهیه کنید. یا به جای آن از سشوار با هوای خنک استفاده کنید. اما از آن با هوای گرم استفاده نکنید که به گل آسیب وارد میکند.

از پارچه سفید برای تمیز کردن استفاده کنید

هنگام تمیز کردن رز جاودان  ، از یک پارچه نرم سفید رنگ استفاده کنید. آنها را با لباس های رنگ روشن لمس نکنید یا اجازه ندهید با سطوح رنگ روشن دیگر تماس پیدا کنند، ممکن است گل ها را لکه دار کنند.

گل جاودان را در باکس ها و جعبه های خود نگه دارید

رز جاودان  که ممتاز هستند با باکس های زیبا و جذاب عرضه می شوند. این جعبه های زیبا از اکریلیک، چوب یا شیشه ساخته شده اند. ممکن است برخی بسته و برخی نیمه باز باشند.  فرایند ساخت گل رز جاودان بسیار طولانی و دشوار میباشد.  گل های رز برای همیشه در باکس های  اصلی خود نگهداری شوند که بسیار جذاب به نظر برسد.

بااحتیاط حمل کنید

هنگام حمل گلهای همیشه ابدی مخصوصا گل رز همیشه در کاسه های شیشه ای مراقب باشید. هر دوی آنها ظریف و شکننده هستند. همچنین به جای باز کردن مکرر جعبه گل، درب آن را نگه دارید. با آنها مانند چیزهای هنری گرانبهایی که هستند رفتار کنید و خوب خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *